Aanvullende Voorwaarden

           

          Aanvullende Leveringsvoorwaarden Babywaard Kraamzorg 

          Deze aanvullende leveringsvoorwaarden zijn een aanvulling op de Algemene Voorwaarden Kraamzorg van BO Geboortezorg en zijn van toepassing op alle door Babywaard Kraamzorg afgesloten zorgovereenkomsten. Inschrijving vindt plaats door ondertekening van de cliënt van de zorgovereenkomst. Met de zorgovereenkomst worden tevens deze aanvullende voorwaarden aan de cliënt overhandigd.

          DeAlgemene Voorwaarden Kraamzorg van Bo Geboortezorg vind je op onze website: www.babywaard.nl

           

          De te leveren zorg

          • Babywaard Kraamzorg biedt zorg op maat
          • Het aantal uren te leveren zorg wordt op basis van het LIP bepaald. De vergoeding hiervoor is afhankelijk van de polisvoorwaarden van de verzekeraar. De geleverde uren zorg die niet door de verzekeraar worden vergoed, worden rechtstreeks aan de cliënt in rekening gebracht.
          • Bij verzekerden wordt, afhankelijk van de polis, een eigen bijdrage in rekening gebracht per geleverd uur zorg (dus geen partusuren). De hoogte van de eigen bijdrage wordt jaarlijks vastgesteld door het Zorginstituut Het Zorginstituut.
          • Rond de derde zorg-dag zal er een tussen evaluatie plaatsvinden. Indien de zorg niet naar wens is zal met jullie gezocht worden naar een passende oplossing.
          • De prioriteit van de kraamverzorgende is de zorg voor moeder en kind. Huishoudelijke taken zijn hieraan ondergeschikt
          • Babywaard Kraamzorg doet haar uiterste best de zorg zelf en naar behoren te leveren. Mocht dit onverhoopt niet lukken dan zullen andere collega’s als achterwacht fungeren. Op deze wijze ben je bij Babywaard Kraamzorg altijd verzekerd van goede zorg.
          • Minimale zorg afname per zorg-dag is 3 uur. (m.u.v. couveuse nazorg)
          • Kraamzorg uurtarief wordt jaarlijks bepaald door de Nederlandse Zorg Autoriteit (NZA) nza.nl

           

          ARBO-richtlijnen [Arbeid Omstandigheden Wet]

          • Babywaard Kraamzorg werkt volgens de ARBO-richtlijnen.
          • De werklocatie moet veilig zijn en er moeten werkbare omstandigheden zijn. Indien dit niet het geval is kan de zorg worden stopgezet.
          • Tijdens de kraamtijd dient het bed van de kraamvrouw op een minimale hoogte van 70 cm en een maximale hoogte van 90 cm staan.

           

          Vervoer

          • Als de kraamverzorgende bij haar verzekeringsmaatschappij een inzittendenverzekering heeft afgesloten, mag ze gebruik maken van haar eigen auto ten behoeve van het gezin.

           

          Annulering:

          • Annulering van zorg dient schriftelijk te gebeuren. De gemaakte administratieve kosten (€75,- of €150 ná de intake) worden in rekening gebracht behalve als er wordt geannuleerd op medische gronden.

           

          Ongewenst gedrag

          • Onder ongewenst gedrag wordt discriminatie, excessief alcohol- en drankgebruik, [dreiging met] geweld, dwang, gevaarlijke huisdieren of (seksuele) intimidatie verstaan.
          • Bij ongewenst gedrag wordt de zorg direct gestaakt.

           

          Aansprakelijkheid

          • Babywaard Kraamzorg kan aansprakelijk worden gesteld bij schade aan materiële zaken die door schuld of nalatigheid van een medewerkster zijn veroorzaakt. Dit moet door de cliënt worden aangetoond.
          • Schade ontstaan door onjuiste of onvolledige instructie van de cliënt wordt niet vergoed.
          • Er mag door de kraamverzorgende alleen gewerkt worden met deugdelijke en veilige apparatuur, inclusief aansluitingen, en veilige materialen. Schade door ondeugdelijke of onveilige apparatuur/materiaal wordt niet vergoed.
          • Een melding van schade dient schriftelijk te geschieden bij Babywaard Kraamzorg. Bij schade wordt er voor de cliënt een beperkt eigen risico gehanteerd van €50,-

           

          Verstrekking volmachten

          • Wij maken geen gebruik van bankpassen, pincodes en/of creditcards van de cliënt.

           

          Klachten

          • Heb je een klacht?

            Het is belangrijk dat je goed terug kijkt op de kraamperiode. Daarom doen ik er alles aan om jou en je kindje goed te verzorgen. Het is prettig als het contact met mij zo goed mogelijk verloopt en je tevreden bent over de geleverde kraamzorg. Toch kan het voorkomen dat je een klacht hebt.

            Babywaard is lid van de Coöperatie Kraamzorggroep (coöperatie KZG). Als lid van de coöperatie KZG heb ik mij/hebben wij ons verbonden aan de klachtenregeling van de coöperatie KZG. Deze klachtenregeling kun je vinden op https://www.cooperatiekzg.nl/documentklachtenregeling/

          • Bespreek je klacht

            Zit je met vragen? Ben je ergens ontevreden over? Vertel het mij. Ik neem graag de tijd om naar je te luisteren. Vind je het fijner om jouw klacht te mailen, dan kan dit naar info@babywaard.nl. Ik zal dan z.s.m. doch binnen 3 werkdagen een reactie geven, en als daar behoefte is een (bel) afspraak maken.

          • Komen wij er niet uit?

            Lukt het niet om er samen uit te komen? Of wil je hulp bij het indienen van een klacht? Schakel dan de klachtenfunctionaris in. Zij (of hij) is onpartijdig, werkt onafhankelijk en helpt je graag verder met ondersteuning en advies. Ook bemiddelt de klachtenfunctionaris bij het vinden van een oplossing. Alles wat je de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk.

            De klachtenfunctionaris is telefonisch bereikbaar op 0341-741024 Je kunt ook een e-mail sturen naarklachtenfunctionaris@cooperatiekzg.nl

          • Geschilleninstantie

            Mocht het contact met de klachtenfunctionaris niet voldoende zijn, dan kun je de klacht voorleggen aan een erkende Geschilleninstantie. Deze onderzoekt en beoordeelt of uw klacht gegrond is. Zij doet hierover een bindende uitspraak. Ik ben via de coöperatie KZG aangesloten bij de Geschillencommissie Kleinschalige zorgaanbieders te Gorinchem. Zie voor meer informatie www.geschillenindezorg.nl

           

          Geheimhouding en privacy

          • Babywaard Kraamzorg dient gegevens over de cliënt en de pasgeborene te bewaren.
          • Babywaard Kraamzorg werkt volgens een privacyreglement welke is terug te vinden op de website www.babywaard.nl
          • Het bewaren van deze gegevens geschiedt volgens de procedure die staat beschreven in de AVG wet en de Wet geneeskundige behandelingsovereenkomst ( WGBO)
          • Bij beëindiging van de zorgovereenkomst zullen alle gegevens, in de daarvoor wettelijke bepaalde termijn periode, ter beschikking blijven voor Babywaard Kraamzorg als wel de cliënt. Indien gewenst kan de cliënt, schriftelijk een kopie opvragen.
          • Babywaard Kraamzorg zal zonder schriftelijk toestemming van cliënt geen inzage van het dossier geven aan derden, tenzij veiligheid van kind en gezin in geding zijn en Babywaard Kraamzorg wettelijk de meldcode voor huiselijk geweld en kindermishandeling zal moeten naleven.
          • De verloskundige is betrokken bij de uitvoering van de kraamzorg en wordt niet als derden aangemerkt.
          • Babywaard Kraamzorg en diegene die in opdracht van Babywaard Kraamzorg betrokken zijn bij het gehele proces van de levering van kraamzorg hebben een geheimhoudingsplicht.

           

          Contactgegevens                                                                                                                               

          Babywaard Kraamzorg is gevestigd aan:                                                                                    

          Amer 6

          1703LC Heerhugowaard

          06 – 21 56 69 69

          Info@babywaard.nl                                                                                                                          

          Babywaard Kraamzorg staat ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder KvKnr: 69897727